The NRTO is the umbrella trade organization for private training and education agencies in the Netherlands. It plays an important role in putting private training on the agenda and is a discussion partner for politicians, ministries, educational parties, civil society organizations and the media.
The NRTO keeps its members informed of the latest developments in the industry, exchanging experiences to ensure optimal service.
Our Business Market Terms and Conditions (PDF).
Conditions from our industry organization NRTO:
Members subscribe to the NRTO’s code(s) of conduct. Their conduct must stand the test of public criticism in all their doings, within the objectives of the branch association. The Code of Conduct acts as a calling card for the industry.
The General Principles of Proper Education, derived from the principles of good governance and “good corporate governance,” are applied. Members must conform to these principles and values, which include procedural elements (right of defense, impartiality) and substantive elements (principle of equality, fairness, transparency, propriety, and duty to state reasons).
Only education, education and training providers that meet the requirements of the code of conduct can become members of the NRTO. There are two types of codes of conduct: one for the consumer market and one for the business-to-business market.
The principles central to the codes of conduct are:
Downloads
Definition of complaint: A complaint is an expression of dissatisfaction with a proven service, person or product. We consider this as input for improvement.
Treatment of the complaint:
Article 1: Complaints can be filed at receptie@bogaerstalen.nl. Management acknowledges receipt of the complaint within 7 days. Complaints will be treated confidentially and archived (archive will be kept for 1 year).
Article 2: Management shall provide the complainant with all relevant information regarding the complaint.
Article 3: Within a maximum of 2 weeks after receipt of the complaint, the complainant will be given the opportunity to explain the complaint. A report will be made of this explanation and sent to the complainant.
Article 4: Within 3 weeks after the hearing, the management will make a decision on the complaint. This decision will be communicated to the complainant in writing and will include the findings, conclusions, responses and handling of the complaint.
If the complainant disagrees with the decision, he may apply to the Geschillencommissie Particulier Onderwijs, Bordewijklaan 46, PO Box 90600, 2509 LP The Hague, telephone: 070 – 3105310, www.degeschillencommissie.nl.
Complaints and evaluations are discussed and reflected upon annually. Occasional complaints are discussed directly and less formally than structural complaints.
Are you interested in language and would you like to be kept informed of developments within Bogaers Taleninstituut? Then sign up for the Bogaers Talen newsletter and you will receive our latest news in your mailbox every month.
UITSTEKEND Gebaseerd op 32 recensies Nazgol Ghavami Ik studeer al ongeveer 4 jaar Nederlands en heb veel docenten gehad tijdens verschillende taalcursussen, zowel privélessen als groepslessen, maar Traudi is de beste taallerares die ik ooit heb gehad. Ze is erg aardig, beleefd en vooral zorgzaam. Ik wil eerst Traudi en daarna Bogaers bedanken. Traudi is een erg goede lerares en neemt uitgebreid de tijd om les te geven en de taal uit te leggen. Ze zorgt ervoor dat ik de les goed begrijp, slaat geen les over en geeft hele goede voorbeelden. Ze is erg punctueel en erg aardig. Ik wil Traudi bedanken met deze post. Angelique Van Hoeve Snelle reactie ,klantvriendelijk ,kijkt en denkt mee met eventuele mogelijkheden. Shokoofeh RAZ Dachmar Rhijnsburger Via de website heb ik mij ingeschreven voor het stapbudget. Vervolgens ben ik midden in de nacht wakker geworden op vakantie om mij aan te melden voor het stapbudget. Blijk ik nergens de opleiding Spaans terug te vinden. Ik vind dat Bogaerts mij in adquaat heeft geinformeerd over het stapbudget. Ze hebben 3 maanden de tijd gehad om de website te wijzigen en gegadigden voor een opleiding in te lichten. Dit hebben zij helaas niet gedaan. Na contact met de eigenaar van bogaers heeft zij mij een redelijk passende keuze gegeven: online spaans lessen. Jasper van Hattem Het talenweekend in Auxi-le-Chateau is 100% een aanrader. Niet alleen leer je op veel verschillende manieren Frans (Franse spreekoefeningen, lessen over theorie die je in de praktijk brengt, luisteroefeningen in de vorm van een film), je wordt ook ondergedompeld in de Franse cultuur, terwijl je óók nog een ontzettend warm & gezellig weekend hebt. De ontvangst door Jolanda en Albert was ontzettend plezierig. Het zijn extreem gastvrije mensen met een overduidelijke passie voor Frankrijk. Ik heb ontzettend genoten, en nog nooit zo veel Frans geleerd in een aantal dagen. Daarom is dit 100% een aanrader! John Veerman Leuk interactief cursusweekend gehad in een leuke b&b in Frankrijk! Quinn Vishnudatt Een hele leuke, rijke ervaring! Zowel beginners als gevorderden zullen hier een leuke tijd beleven en veel leren. Jasmijn Erg leuke manier om Frans in de praktijk te oefenen. Huiselijke sfeer en afwisselende activiteiten. Een heel avontuur en mooie beleving. Dagmar Ochse Wat was het taalweekend leuk een leerzaam! Je leeft echt een weekend als Française en krijgt opdrachten zoals in het ochtend het ontbijt bij de plaatselijke bakker halen en op de markt boodschappen. Hamadi - Ik krijg al een half jaar hele leuke en leerzame Franse les bij Bogaers Taleninstituut. De lerares maakt er elke les weer iets leuks van met extra materiaal en leuke oefeningen. Verder zijn ze flexible met het plannen van de lessen en gewoon vriendelijk.
🎉 Black Friday Offer at Bogaers Taleninstituut! 🎉
This year we are celebrating Black Friday with unique discounts to strengthen your language skills. Take advantage of these exclusive promotions:
✅ 25% discount on all individual language courses when registering for 30 hours of Blended Learning.
✅ Free intake interview for all our courses, including a personalized recommendation report.
✅ Promotion: friends discount! Register with a colleague or friend and both receive an additional 10% discount on group training.
✨ Special bonus for businesses: Book a customized language course before Nov. 30 and receive a free Business Communication workshop in a regular language of your choice!
📅 Offer valid from Nov. 29 to Dec. 2.
Email: info@bogaerstalen.nl
Call code Black Friday!