Lesroosters

Lesroosters

Taalvaardigheidsniveaus

Het Common European Framework for Language learning, teaching and assessing is de richtlijn voor het bepalen van instapniveau, vorderingen en resultaten van onze taaltrainingen. Het referentiekader gaat uit van vijf verschillende aspecten van taalvaardigheid: luisteren, een gesprek voeren, toespreken, lezen en schrijven. In elke categorie kan een cursist op een ander niveau worden ingeschaald en beoordeeld. Door dit referentiekader te gebruiken zorgt Bogaers Taleninstituut er voor dat het niveau van onze cursisten voor heel Europa bekend en erkend is.

Blended learning lessen kunnen meer rendabel zijn dan groepslessen bij Bogaers Talen, om verschillende redenen:

  1. Efficiënt gebruik van tijd: Bij blended learning worden face-to-face lessen gecombineerd met online leermiddelen. Dit stelt de docenten in staat om de lestijd effectiever te benutten. Online leermiddelen kunnen bijvoorbeeld worden gebruikt voor het aanleren van basisconcepten en het bieden van oefeningen. Dit betekent dat tijdens de face-to-face lessen meer nadruk kan worden gelegd op interactie, discussie en het toepassen van de geleerde vaardigheden. Hierdoor kan een grotere hoeveelheid lesstof in dezelfde tijd worden behandeld, wat de efficiëntie verhoogt.

  2. Individuele aandacht: Blended learning maakt het mogelijk om meer gepersonaliseerd onderwijs te bieden. Online leermiddelen kunnen individuele voortgang bijhouden en adaptive learning technieken toepassen om lesmateriaal aan te passen aan de specifieke behoeften van elke student. Dit stelt docenten in staat om gerichtere feedback en ondersteuning te bieden aan individuele leerlingen. In groepslessen is het moeilijker om aan de specifieke behoeften van elke student te voldoen, omdat de aandacht van de docent verdeeld is over een grotere groep.

  3. Schaalbaarheid: Met blended learning kunnen lessen worden opgenomen en online beschikbaar worden gesteld. Dit betekent dat de lessen kunnen worden opgeslagen en hergebruikt voor toekomstige groepen studenten. Hierdoor kunnen docenten meer studenten bereiken zonder extra tijd en middelen te investeren. Groepslessen daarentegen vereisen doorgaans dat docenten fysiek aanwezig zijn bij elke les, wat beperkingen oplegt aan het aantal studenten dat ze tegelijkertijd kunnen bedienen.

  4. Flexibiliteit: Blended learning biedt flexibiliteit in termen van planning en locatie. Studenten kunnen online leermiddelen raadplegen op een tijdstip en plaats die voor hen het meest geschikt zijn. Dit kan handig zijn voor studenten met drukke schema’s of andere verplichtingen. Groepslessen hebben daarentegen vaste tijden en locaties, wat beperkingen kan opleggen aan studenten die niet altijd beschikbaar zijn.

Hoewel blended learning lessen dus meer rendabel kunnen zijn, is het belangrijk op te merken dat groepslessen nog steeds waardevol zijn, vooral als het gaat om interactie en sociale dynamiek tussen studenten. Het ideale lesmodel hangt af van verschillende factoren, zoals de aard van het vak, de leerdoelen, de niveaus, de beschikbare middelen en de voorkeuren van de studenten en docenten..Als dit niet allemaal goed afgestemd is, kan de cursist tijd verliezen i.p.v. winnen.